Kerkbalans en bijdragen

Home Kerkbalans en bijdragen

Actie kerkbalans 2024

Al bijna 2000 jaar is de kerk voor ontelbaar veel gelovigen van grote betekenis.

De eerste beschrijvingen over de Martinikerk in Franeker komen uit 1421. Al 6 eeuwen lang bouwen we aan de gemeente, passen we op het gebouw en dat blijven we doen.

Al 50 jaar geeft u voor Actie Kerkbalans. Kerken krijgen geen subsidie en zijn volledig afhankelijk van giften.

Iemand die veel heeft, kan veel geven; iemand die minder heeft, kan minder geven.

Dat noemen we geven naar draagkracht of geven naar vermogen.

Het belangrijkste is dat iedereen zo mogelijk een bijdrage geeft om te laten zien dat je geeft om de kerk.

Geef vandaag voor de kerk van morgen.

Actie Kerkbalans is er nu ook in een digitale uitvoering.

Iedereen waarvan het email adres bekend is heeft al een bericht gekregen met een unieke code. Daar is al veel gebruik van gemaakt en we kregen leuke reacties over hoe eenvoudig en gebruiksvriendelijk dit gaat. Iedereen zonder bekend email adres en diegene die nog niet hebben gereageerd krijgen in januari een brief en folder in de bus. U kunt dan op de gebruikelijke wijze uw toezegging doen door het antwoordformulier in te vullen. Ook kunt u alsnog digitaal uw toezegging invullen.

Klik op onderstaande foto of op deze link, voor het digitaal invullen van Actie Kerkbalans. Het registratie nummer wat u nodig heeft staat op de toezeggingsbrief welke u per mail of via de contactdames en heren heeft ontvangen.

Met het digitaal invullen maken we het u en ons gemakkelijk

Mocht u vragen hebben dan mag u altijd mailen naar: kerkelijkbureau@pkn-franeker.nl

Bij voorbaat dank voor uw bijdrage en medewerking!

College van kerkrentmeesters
Protestantse Gemeente Franeker.