Activiteiten Botniastins

Home Gebouwen Botniastins Activiteiten Botniastins
Adres: Breedeplaats 1, 8801LZ, Franeker

De Botniastins, ook wel bekend als Klein Botnia – is eigendom van de “Stichting Beheer Diaconale Goederen”. Deze stichting heeft de exploitatie van de Botniastins overgedragen aan het College van Kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente Franeker. Het College van Kerkrentmeesters verhuurt een aantal ruimten als kantoor. Er worden een aantal andere ruimten beschikbaar voor kerkelijke aangelegenheden. De Botniastins biedt ook plaats aan de activiteiten van de Franeker Academie, waarvoor op 5 oktober 2017 een intentieverklaring werd getekend door de gemeente Franekeradeel, de Campus Fryslân van de Rijksuniversiteit Groningen en de Protestantse Gemeente Franeker. In de zomer van 2018 hebben de eerste colleges van de Franeker Academie met succes plaatsgevonden. Het initiatief is momenteel in nadere ontwikkeling. Bij grote deelname aan de colleges wordt zo mogelijk uitgeweken naar de Martinikerk.