Informatieavond over Dementie/Alzheimer – 16 mei 19:30 – de Rank

Dick Tolsma
Reacties uitgeschakeld voor Informatieavond over Dementie/Alzheimer – 16 mei 19:30 – de Rank

Op dinsdag 16 mei 2023 is iedereen welkom in de Rank aan de Zilverstraat 36 te Franeker.

In onze geloofsgemeenschap zijn er goede contacten met mensen die te maken krijgen met dementie maar ook met hun naasten en dierbaren. Er is pastorale zorg, menselijke aandacht en er is goede samenwerking met professionele zorg. Vaak biedt het geloof een gevoel van veiligheid en vertrouwen en ook voor de naasten kan het geloof veel steun geven.

Er is echter ook verlegenheid: op welke wijze bieden wij ondersteuning? wat is de kern van pastorale zorg bij dementie? en hoe kan onze kerk ‘dementie-vriendelijk’ zijn?

In deze bijeenkomst op 16 mei neemt Detty de Jong ons mee op zoek naar antwoorden op deze vragen. Er is volop gelegenheid om van gedachten te wisselen, kennis met elkaar te delen alles met als doel: deskundige en liefdevolle aandacht en pastorale zorg .

U kun zich opgeven door een mail te sturen naar het kerkelijk bureau kerkelijkbureau@pkn-franeker.nl of telefonisch op 0517-393200

lees ook: Informatieavond over Dementie/Alzheimer – FranekerActueel